Napačne nastavitve kolesa lahko vodijo k poškodbam

Kolesarstvo je šport, pri katerem nastavitve kolesa igrajo zelo pomembno vlogo, saj je od njih odvisna tudi količina vašega užitka na kolesu. Predstavljajte si, kako neprijetno se je voziti s kolesom, ki ni vaše in je prilagojeno višini lastnika, zato ne more ustrezati vašim meram. In prav zato je zelo pomembno, da novo kolo že takoj prilagodite svojemu telesu in se s tem izognete nadaljnjim težavam.
 

Posledice napačno nastavljenega sedeža

Napačno nastavljen sedež vam prinese veliko neprijetnosti, saj se lahko poleg neprijetnega občutka pojavijo tudi bolečine v različnih delih telesa. Kolesarji se namreč zaradi neprimerne višine sedeža premikate s celim telesom, kar vodi do večjih poškodb tetiv, kolenskih vezi in tudi hrbta.

Dobro je vedeti: Če pri kolesarjenju občutite bolečine, je to le odziv vašega telesa, ker mu nastavitev kolesa ne ustreza. Če pravočasno ukrepate in nastavitev ustrezno popravite, se lahko izognete tovrstnim težavam. Če pa pri taki nastavitvi še naprej vztrajamo, se lahko pojavijo tudi resne poškodbe.
 

Sedež je nastavljen previsoko

V tem primeru se boste počutili zelo neudobno. A ne le to. Ker pri poganjanju pride do največje ekstenzije kolena, to pomeni, da nogo iztegnete do konca in s tem skrajno raztegujemo vezi, to pa lahko hitro pripelje do prevelike preobremenitve.

Pri tej napaki se najprej pojavijo bolečine v zadnjem delu kolena, posledično je preobremenjena tudi zadnja loža. Zaradi popolnega iztega noge pri poganjanju aktivirate hrbtne mišice, kar vam lahko povzroči bolečine v spodnjem delu hrbta.

Poleg vsega tega pa skušate previsoko nastavljen sedež kompenzirati tudi z iztegovanjem gležnja (mečnih mišic), kar pogosto zaznate kot bolečine v Ahilovi tetivi.


Sedež je prenizek

Če se vozite s kolesom, pri katerem je sedež nastavljen prenizko, vas morda to na začetku sploh ne bo oviralo. Težave pa postanejo izrazitejše na daljših vožnjah. Pri sedenju prenizko prihaja do prevelikega pokrčenja v sprednjem delu kolena. S tem močno obremenjujete kolenske vezi in mišice. Zato se lahko pri daljšem, intenzivnem kolesarjenju v tem položaju pojavijo bolečine okoli pogačice.


In kako pravilno nastaviti sedež?

Prva in najpomembnejša stvar, ki jo morate upoštevati pri nastavljanju sedeža, je, da vsako spremembo uvajamo postopoma. Drastičen dvig sedeža pomeni veliko spremembo za noge in zato lahko s tem stanje le še poslabšate
.
Na srečo za nastavitev sedeža ne potrebujemo strokovnega znanja, ta postopek lahko brez težav izvedete tudi sami. Je pa priporočljivo, da imate ob sebi »pomočnika«, ki vam bo pomagal in vas na kolesu držal pokonci.


4 koraki za pravilno nastavitev sedeža

  1. Postavite se ob steno ali med vrata, lahko vas pomočnik tudi prime in ob tem drži naravnost.
  2.  Gonilko zavrtite nazaj in jo ustavite v točki, kjer imate nogo najbolj iztegnjeno (ne v navpičnem položaju, pač pa tako, da je gonilka poravnana s sedežno cevjo).
  3.  Peto položite na pedalo. Če je vaš sedež pravilno nastavljen, boste imeli v tem položaju nogo popolnoma iztegnjeno, a hkrati se boste lahko dotaknili pedala, na da bi premikali hrbet.
  4. V naslednjem koraku boste na pedala položili stopalo v pravilnem položaju (sprednji del stopala) oz. če imate čevlje ali pedala s sistemom zapenjanja, jih zapnite. Počasi poganjate nazaj in pri tem bodite pozorni, da se vaš hrbet ne premika.
Prvih nekaj voženj po spremembi naredite pri nizki intenzivnosti, da se noge lahko navadijo nove višine sedeža. S seboj imejte ključ za nastavljanje sedeža, da ga lahko dokončno nastavite med samo vožnjo.

Ste pripravljeni? Srečno pot in veliko novih kolesarskih užitkov.

Avtor: Blaž Debevec