Ideja za planinski izlet - Kojca, 1303 m

Kojca je od vsepovsod samostojna gora, njeno sleme poteka v smeri vzhod-zahod in prav zato omogoča odlične razglede. Razgled na jug, na dolino Idrijce in na razdrapani idrijski svet. Porezen je čez Zakojško grapo najbližji sosed, na sever in zahod pa se belijo kamniti Julijci.
Vrh je izpostavljen vetrovom, zato goste, nizke in čvrste bukve nekoliko zakrivajo poglede. Pobočja, še pred četrt stoletja vsa gola, se naglo zaraščajo, tako da med hojo nimate več občutka za strmino – a jo čutite v pljučih. Kojca je nizka gora, a vendarle je kar 1100 metrov nad strugo Idrijce.

• Zahtevnost: Zahtevna označena pot. Pot je zelo strma.
  • Oprema: Običajna planinska oprema. Pozimi in v pomrznjenjem so zaradi strmin nujni dereze in cepin.
  • Višinska razlika: 700 m.
  • Izhodišče: Zaselek Nemci pred Orehkom, 660 m, ob cesti Bukovo–Zakriž. Iz doline Idrijce pri kraju Reka desno navzgor v smeri Bukovo. V kraju Kojca desno proti Orehku. Parkiramo v opuščenem kamnolomu, kjer se cesta obrne na orehovsko stran (slabih 7 km iz doline; 50 m naprej je kapelica na desni, še malo naprej pa lovska koča pod cesto).
  • Koče: Ob poti ni planinskih postojank.
  • Časi: Nemci–Kojca 1 ura in pol. Kojca–Vrh Ravni 45 min. Vrh Ravni–Nemci 30 min. Skupaj 3 ure.
  • Sezona: Vsi kopni letni časi, v mokrem in pozimi je zaradi hudih strmin potrebna previdnost.
  • Vodnik: Marica Brezavšček (ur.): Idrijsko-cerkljanska planinska pot (ICPP). PD Cerkno, Idrija in Črni Vrh, 2008.
  • Zemljevida: Idrijsko-cerkljanska planinska pot (ICPP), zemljevid priložen istoimenskemu vodniku. PD Cerkno, Idrija in Črni Vrh, 2008, 1 : 55.000. Škofjeloško in Cerkljansko hribovje, izletniška karta. Geodetski zavod Slovenije, 2009, 1 : 50.000 (markirana pot na vrh je vrisana narobe, z vrha na Vrh Ravni pa ni označena kot markirana).

Vzpon:

• Od kamnoloma greste do kapelice in pri njej levo navzgor po kolovozu do hiše (15 min).
  • Desno po stezici v gozd in do senožeti. Pri seniku zavijete spet desno in po kolovozu gor do naslednjega senika. Pri njem ostro levo ob gozdni pregradi, ki razmejuje dva travnika.
  • Na vrhu nadaljujte levo v pobočja po kolovozu in na stezo, ki se zelo strmo vzpenja v strmali Kojce, dokler se po pol ure ne uravna.
  • Zavijete desno in nato vodoravno po vsem jugovzhodnem pobočju do stika s potjo, ki privede s prevala Vrh Ravni in iz Zakojce.
  • Levo ostro gor in v 15 minutah pridete do položnega vršnega slemena in vrha.
Sestop:
Sestopite po isti poti do prej omenjenega razcepa. Tam gremo levo in čez 100 metrov pri odcepu za Zakojco desno dol po strmini do uravnave Lipje (tam je desno odcep za Orehek, še pred njim pa neoznačen odcep za Hudičev rob, samotno skalo v pobočju).
Nadaljujete v isti smeri mimo odcepa za Divji rob (še en samotni skalni izrastek), mimo vodnega izvira do Vrha Ravni, sedla med Jesenico in Zakojco. Desno po makadamski cesti navzdol v vas Jesenica in na asfaltno cesto. Tam greste desno in vodoravno po cesti rahlo navzgor do izhodišča.

Namig: Turo je mogoče opraviti povsem iz doline (Reka) mimo cerkve sv. Kancijana čez planoto Rodne. V tem primeru se celotna tura s povratkom raztegne na skoraj 7 ur, višinska razlika pa naraste na 1200 metrov.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.