Poskrbite zase – od besed k dejanjem!

Spreminjanje razvad (še posebej, če so te malo manj zdrave) ni enostavna stvar. Razvade so super, ker ne zahtevajo napora in hitro povzročijo naval zadovoljstva. Zato jih morate kljub temu, da so strašno nezdrave in škodljive, vztrajno negovati, kajne?

OK, čas je, da temu naredimo konec. Ne brezglavo, ampak odločno in s preprostim načrtom, ki je obenem tudi naloga tega tedna:
 
 
 
Sestavite seznam svojih razvad in dobrih navad, nato pa vsak mesec prečrtajte (vsaj) eno slabo in dodajte(vsaj) eno dobro!

Zase, za vaše zdravje in boljše počutje morate najprej premagati malodušje, lenobo in vrsto vseh mogočih izgovorov ter odločno prebosti vaš mehurček udobja.  
 
  • Vzeti si morate čas za rekreacijo, prhanje, zajtrk, sprehod, pripravo zdrave večerje, branje knjige, druženje s prijatelji ali vaš najljubši hobi.
  • Ne, za zdrav obrok ni treba kupovati najdražjih »bio«, »eko«, »natur« in podobnih izdelkov. Pomagajte si z domačim vrtom ali pa povprašajte prijatelje, če kdo pozna koga (ki pozna koga), ki prideluje domače reči. 
  • Tudi za rekreacijo vam ni treba najprej v trgovino po opremo priznanih znamk ali v fitnes klub. Vse možno lahko počnete doma kar v svojih najljubših pajkicah ali pa greste le na sprehod po gozdu ali v park.
  • Daleč največji škodljivec za zdravo življenja so slabe navade in razvade, ki vas spreminjajo v kavč-krompir, pridno večajo obseg tvojega trebuha in vam počasi lezejo pod kožo. Zato imam za vas ta odličen načrt:
 
  1. Najprej si na list papirja napišite vse razvade in grde navade, ki vas spremljajo v življenju (hitra prehrana, tobak, alkohol, gledanje televizije pozno v noč, umivanje zob, grizenje nohtov, »kavčanje« in podobno).
  2. Korak 2: Sestavite seznam stvari, za katere veste, da bi jih bilo dobro početi, ampak vam ne dišijo preveč (O, ja! Dobro jih poznate: 3x na teden po pol ure aktivnega gibanja, konec kajenja, vsaj 8 ur spanca na noč, postopna zamenjava »okusne« hrane z zdravo, manj televizije in več knjig …).
  3. Z vsakega seznama izberite eno slabo navado, ki jo bo zamenjala dobra. Za vsak mesec potrebujete (vsaj) en par. Ko so »poparčkane«, se vsak mesec slabi iz para odpovej in začni z dobro.


Kaj pravi raziskava?


Najbolje je, da se odpravljanja slabih navad lotite zelo resno, a vseeno ne vseh naenkrat. Dovolj je ena na mesec, recimo. Slabe navade so namreč eden glavnih krivcev za zaskrbljujoče zdravstveno stanje, ki se je razkrilo v raziskavi NIJZ (Nacionalni inštitut za javno zdravje), opravljeni leta 2016. Ključne ugotovitve raziskave so:
 
  • 50,4 % odraslih se prehranjuje pretežno nezdravo,
  • prekomerno težkih je 58,4 % prebivalcev Slovenije,
  • na običajen delovni dan v povprečju presedimo 5 ur,
  • kadi kar 23,1 % odraslih prebivalcev,
  • 10,8 % mladih (od 25 do 34 let) čezmerno pije alkohol,
  • četrtina odraslih dnevno doživlja stres,
  • v cepljenje zaupa 61,3 % odraslih,
  • le 2/3 odraslih si 2x dnevno umije zobe,
  • 84,2 % mladih v starosti od 25 do 34 let ocenjuje svoje zdravje kot dobro ali zelo dobro,
  • 21,0 % odraslih prebivalcev Slovenije ima bolezen ali okvaro hrbtenice.
 

Ne čakajte na »jutri«, začnite že ta teden!


Tako, če ste za, si že ta teden izberite prvi par in – začnite! Seveda bo včasih težko, ampak ko se bodo pokazali prvi pozitivni rezultati, bosta ves trud in odločnost bogato poplačana.

 Srečno!

Avtor: Trkaj