Ideja za planinski izlet: Virnikov Grintovec, 1654 m

Kot vsi vrhovi severno nad Jezerskim je tudi Virnikov Grintovec izreden razglednik. Nemara od nikoder Kočne ne vidite tako lepo kot prav z njega! Ker je tura kratka, si lahko privoščimo jutranji ali popoldanski izlet. Pod nami vidite Jezersko, otrplo od hladnega daha večernih senc, nad njim pa z zahajajočim soncem ožarjeno ostenje Kamniško-Savinjskih Alp.

• Zahtevnost: Zahtevna označena pot. Pod vrhom vzpon zahteva varen korak in nekaj previdnosti. Če je na poti sneg ali led, sicer lahek vzpon lahko postane zahteven.

• Oprema: Osnovna planinska oprema.

• Višinska razlika: 700 m.

• Izhodišče: Cerkev sv. Ožbolta na Zgornjem Jezerskem, 950 m. Do sem se pripeljete po glavni cesti po dolini ter pri bencinskem servisu zavijete levo navzgor.

• Časi: Cerkev sv. Ožbolta–vrh 2 uri. Sestop 1 ura in pol. Skupaj 3 ure in pol.

• Sezona: Za vzpon so priporočljivi kopni letni časi, to je od maja do novembra. Vzpon v zimskih razmerah je zahtevnejši in zahteva ustrezno opremo (cepin, dereze).

• Vodniki: Klemen Janša: Karavanke. Planinska založba, 2010; Irena Mušič: Jezersko. Planinskazaložba, 2009; Irena Mušič, Vladimir Habjan: Karavanke. Sidarta, 2007.

• Zemljevidi: Jezersko z okolico, Turistično društvo Jezersko, 1 : 25.000; Grintovci, PZS, 1 : 25.000; Karavanke, osrednji del, PZS, 1 : 50.000; Kamniško-Savinjske Alpe, PZS, 1 : 50.000.

Vzpon:

• Od Svetega Ožbolta nad Jezerskim sledite markacijam do kmetije Žmitek, od tam pa naprej proti severu na sedlo med Olipovim robom, 1124 m, in Žmitkovim vrhom, 1238 m. Po gozdnih cestah in lepih stezah nadaljujete z zložnim vzponom. Kmalu se nam z leve priključi pot od kmetije Murn.

• Nadaljujete v isti smeri (proti severu), ko pa pot obide greben Žarkovih peči, 1411 m, se usmerite malo v desno. V zmernem vzponu prečkate zahodna pobočja peči, dokler ne dosežete lepe jase. To je mejno sedlo Žingerc, 1345 m, na katerega se priključi markirana steza iz Kort.

• Tam zavijete levo in prečite gozdnata pobočja malo pod glavnim grebenom. Ta del je strm in zahteva previdnost, še zlasti v mokrem ali v snegu. Tik pod vrhom prečite travnata in deloma skalnata južna pobočja in tako dosežete južni vršni greben, po katerem zavijete desno na vrh.

Sestop: Sestopite po poti vzpona.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.

Avtor: Vid Pogačnik

Priporočamo

Osvajanje vrhov naj bo premišljeno. Gorništvo zahteva previdnost, predvsem pa znanje in izkušnje. Pri Planinski zvezi Slovenije so za člane Generali ZAME pripravili poseben popust za različne kategorije članstva.

Izkoristite ugodnost in prihranite do 20 %. Več informacij lahko najdete tukaj.