Ideja za planinski izlet: Stol, 2236 m, po Žirovniški poti

Stol je prvak Karavank, zato nanj ne smemo pozabiti. Čeprav ne pretirano visok, pa je vendar dovolj zanimiv, da poleti privablja veliko planincev. Mogoče je njegova dodatna privlačnost tudi Prešernova koča, ki ponuja zavetje "tik" pod vrhom.

Vzpon na Stol nam ne bo vzel veliko časa, zato bomo naredili lepo krožno pot od Valvasorjevega doma, čez Žirovniško planino (Žirovniška pot) na vrh in nazaj čez Zabreško planino (Zabreška pot) do izhodišča. Če želimo hoditi še nekoliko več, lahko do Valvasorjevega doma pridemo peš, vse  od umetnega jezera v Završnici, kar pa bo naš izlet podaljšalo za približno 2 uri.

• Zahtevnost: Nezahtevna označena pot. Nekaj previdnosti je treba v mokrem v spodnjem delu Žirovniške poti, ki je bolj strma in skalnata.

• Oprema: Običajna oprema za visokogorje.

• Višinska razlika: 1055 m.

• Izhodišče: Valvasorjev dom, 1181 m. Do sem se z glavne ceste ali avtoceste Ljubljana–Jesenice pripeljemo skozi Moste pri Žirovnici, pri umetnem jezeru v Završnici zavijemo levo na gozdno cesto, ki nas pripelje do doma.

• Koči: Valvasorjev dom pod Stolom, 1181 m, telefon +386 04 531 55 44, +386 051 328 648; Prešernova koča na Stolu, 2174 m, telefon +386 04 586 34 87, +386 051 611 366.

• Časi: Valvasorjev dom–Stol 2 uri in pol. Stol–Valvasorjev dom 2 uri. Skupaj 4 ure in pol.

• Sezona: Kopna sezona.

• Vodniki: Klemen Janša: Karavanke. Planinska založba, 2010. Irena Mušič, Vladimir Habjan: Karavanke. Sidarta, 2007. Ingrid Pilz: Čudoviti svet Karavank in Kamniško-Savinjskih Alp. Mladinska knjiga, 2000.

• Zemljevida: Stol in Begunjščica, 1 : 25.000; Karavanke, osrednji del, 1 : 50.000.

Vzpon:

• Od izhodišča se napotite proti vzhodu prečno do Žirovniške planine, 1200 m. Na začetku planine zavijete levo (razpotje) in se v okljukih po gozdu povzpnete najprej na izrazit hrbet, nato do travnate goličave, od koder pot postane precej strma. Pred strmim skokom v žlebu na levi se umaknete desno v gozd. Tu po navadi ležijo drva za nošnjo v Prešernovo kočo.

• Pot se še vedno ne položi, razgledi pa postajajo vedno lepši. Višje nad skokom na vaši levi je razgledišče s klopco. Od tu greste še vedno strmo navzgor med travo in redko poraslim ruševjem. Hodite po robu grape na naši levi, malo pod kočo pa pot zavijete v desno in po skalnatem svetu pridete mimo heliodroma do Prešernove koče na Stolu.

• Od tu se vzpnete po grebenu Malega Stola, 2198 m, se spustite do travnatega sedelca z razpotjem in se napotimo po dobro uhojeni poti po jugovzhodnem pobočju Stola na vrh s križem. Zaradi strmo odsekane severne stene bodimo na vrhu pazljivi.

Sestop:

• Do Prešernove koče se vrnete po isti poti. Od koče sestopite po travnatem pobočju do Finžgarjeve skale, 1932 m, kjer zavijete ostro desno. Od tu v rahlem spustu prečite vzhodno pobočje Stola do Zabreškega plazu, kjer še pred njim zavijete levo do roba gozda, se ob njem spustite do poseke, jo prečite (vmes klop) in pridete zopet v gozd do male jase z bunkerjem ter dolgo prečno sestopite proti zahodu.

• Pri plazu zavijete levo (razpotje, naravnost Valvasorjev dom) in smo v nekaj minutah na Stari planini, 1300 m, z izvirom vode.

• Na spodnjem desnem delu planine najdete oznako za Zabreško planino, 1200 m, in se po kolovozu spustite do nje, poiščete oznako za Žirovniško planino in se po dolgi prečni poti mimo Žirovniške planine vrnete do izhodišča.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.

Avtorica: Irena Mušič Habjan

Priporočamo

Osvajanje vrhov naj bo premišljeno. Gorništvo zahteva previdnost, predvsem pa znanje in izkušnje. Pri Planinski zvezi Slovenije so za člane Generali ZAME pripravili poseben popust za različne kategorije članstva.

Izkoristite ugodnost in prihranite do 20 %. Več informacij lahko najdetetukaj.