Ideja za planinski izlet - Špičasti vrh, 1128 m, od Cenca

Špičasti vrh je le ena od številnih vzpetin vzhodnega dela Trnovskega gozda, katere teme je poraščeno z gozdom. A razgledni stolp na vrhu je dovolj visok, da lahko z njega v jasnih dneh občudujete morsko gladino na eni in neverjetno zeleno oazo Zadloške ravnine na drugi strani. Od tu se vam odpira tudi izjemen pogled na Alpe.

Pot na vrh vas vodi po lepo markirani, samotni in enostavni poti, ob kateri vidimo ostanke nekdanjega življenja in občudujemo pristno naravo. Če ujamete pravi čas, je pod vrhom spomladi obsežna preproga po česnu dišečega čemaža.

• Zahtevnost: Nezahtevna označena pot
  • Oprema: Običajna planinska oprema
  • Višinska razlika: 300 m
  • Izhodišče: Cenc ob cesti Godovič–Ajdovščina, 847 m, na sedlu, kjer se cesta s črnovrške prevali na ajdovsko stran in kjer se na jug odcepi cesta na Javornik, na sever pa v zaselek Križna gora. Parkiramo na odcepu za Križno goro ali ob cesti pri nekdanji gostilni Vodnjak.
  • Koče: Ob poti ni planinskih postojank.
  • Časi: Cenc–Špičasti vrh 1 uro in 45 minut. Špičasti vrh–Cenc 1 uro in 15 minut. Skupaj 3 ure.
  • Sezona: Vsi kopni letni časi.
  • Vodnik: Marica Brezavšček (ur.): Idrijsko-cerkljanska planinska pot (ICPP). PD Cerkno, Idrija in Črni Vrh, 2008. V vodniku je opis v nasprotni smeri – z vrha do Cenca.
  • Zemljevida: Nanos, Trnovski gozd, Idrijsko in Cerkljansko hribovje. PZS, 2007, 1 : 50.000.
Idrijsko-cerkljanska planinska pot (ICPP), zemljevid priložen istoimenskemu vodniku. PD Cerkno, Idrija in Črni Vrh, 2008, 1 : 55.000.

Vzpon:
  • Z asfalta stopite na makadam navzgor (oznake Špičasti vrh, Žgavec), kmalu zavijete levo na kolovoz, po njem do razpotja s tablami, tam zavijete rahlo desno navzdol mimo kočice. Kmalu zatem med čebelnjakom in hišo (Smrček, pol ure od Cenca) nadaljujete v gozd rahlo navzgor in do travne uravnave.
  • Po cesti desno in na razpotju levo (znamenje). Po cesti nad travniki Spodnjega Žgavca pridete do poslopij pri Zgornjem Žgavcu (slabe pol ure od Smrčka).
  • Levo čez travnik do razpela ob cesti. Navzgor ob električnih drogovih do ceste pod Kobilico in po njej v loku do manjšega prevala. Tam zavijete levo na travnik rahlo navzgor, kmalu desno v gozd na položen kolovoz in čez čas levo na neizrazit greben.
  • Po njem hodite nekaj časa položno in na koncu malo bolj strmo do vrha z razglednim stolpom. Od Zgornjega Žgavca dobre pol ure.
Sestop: Vrnete se po poti vzpona. Zaradi številnih gozdnih cest si lahko pot malo skrajšate ali prilagodite – vendar pozor pri orientaciji! Tako lahko npr. pri znamenju na križišču pod Spodnjim Žgavcem zavijete levo (markacije vodijo desno) na cesto in se po njej zložno spustite do Cenca.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.