Ideja za planinski izlet: Škabrijel, 646 m

Cerkvice Svetega Gabrijela, ki je stala na vrhu pred prvo svetovno vojno, že zdavnaj ni več. A ime je ostalo. Predvsem pa je ostal spomin na opustošenje po 11. Soški bitki. Pisatelj France Bevk je takole zapisal: "Gora svetega Gabrijela, dom mrličev, groblja labirintov, grmada človeških kosti, spomenik zverinstva. Mrzla gledaš, skrhana, ožgana, okrvavljena …" Povabilo na pot? K sreči je danes gora prijazna, borovi gozdovi prijetno diše, kostanji v vznožju bujno cvetijo, razgledni stolp na vrhu pa odpira neskončna obzorja.

• Zahtevnost: Nezahtevna označena in neoznačena pot.

• Oprema: Običajna planinska oprema.

• Višinska razlika: 350 m.

• Izhodišče: Prevala, sedlo med Sveto goro in Škabrijelom, 336 m. Dostop po cesti iz Nove Gorice/Solkana proti Trnovem. Avto pustite na sedlu na peščenem parkirišču levo od ceste.

• Koče: Ob poti ni planinskih postojank.

• Časi: Prevala–Škabrijel 1 ura. Škabrijel–Prevala 45 minut. Skupaj 2 uri.

• Sezona: Vsi letni časi.

• Zemljevida: Posočje, Rezija in vzhodna Benečija, Kartografija, 1 : 40.000; Veliki atlas Slovenije, list 135, Mladinska knjiga, 1 : 50.000.

Vzpon:

• Na desni ob cesti od smerne table "Škabrijel 1h" greste po peščeni poti skoraj vodoravno, ob strelskih jarkih. Na prvem razcepu naravnost, markacij tu ni, po kolovozu ves čas še naprej proti jugu, celo rahlo navzdol.

• Pri poslopju nad potjo (kozolec) zavijete ostro levo strmo navzgor v smeri vrha na markacije, ki privedejo iznad Solkana mimo Svete Katarine (gostišče Kekec).

• Pri lesenem nadstrešku (za nekaj oseb) se pot položi in se desno v velikem loku približa vrhu. Na vrhu je imeniten in trden razgledni stolp.

Sestop: Sestopajte proti severovzhodu v smeri Ravnice (puščica) navzdol do kolovoza. Markirana pot ga prečka, vi pa greste kar levo po njem. Kolovoz v slabe pol ure privede do asfaltne ceste Trnovo–Solkan. Po njej je še dobrih deset minut do izhodišča. Pozor! Cesta je ozka in precej prometna, zelo previdno!

Namig: Kdor noče kratke zaključne hoje po (precej nevarni) asfaltni cesti, se lahko vrne po poti vzpona. Seveda pa na Škabrijel vodijo še druge poti – prej omenjena mimo Sv. Katarine ali pa tista z jugovzhoda, s sedla Vratca pod Ravnico.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.

Avtor: Marjan Bradeško

Priporočamo

Osvajanje vrhov naj bo premišljeno. Gorništvo zahteva previdnost, predvsem pa znanje in izkušnje. Pri Planinski zvezi Slovenije so za člane Generali ZAME pripravili poseben popust za različne kategorije članstva.

Izkoristite ugodnost in prihranite do 20 %. Več informacij lahko najdete tukaj.