Ideja za planinski izlet: Mariborski razglednik, 1147 m, po Šumljakovi poti

Šumljakova pot je prvi del Slovenske planinske poti, ki se imenuje po njenem pobudniku, profesorju Ivanu Šumljaku in nosi ponosno oznako 1 nad Knafelčevo markacijo. Prvotna ideja o poti Maribor–Slovenj Gradec po slemenu Pohorja je dobila končno podobo v obliki Slovenske planinske transverzale in je bila leta 1953 prva takšna pot v Evropi. V spomin na pobudnika SPP vsako prvo soboto v juniju poteka tradicionalni pohod po Šumljakovi poti.

Pot pelje čez Poštelo nad Radvanjem, kjer lahko raziskujete preteklost in iščete podobe v ostankih nekdanjega gradišča iz šestega stoletja pr. n. št. Pohajkovanje zaključite pri Mariborski koči na južni strani pohorskega hrbta. Prvo kočo je leta 1913 postavilo Nemško Planinsko društvo iz Maribora, vendar jo je leta 1921 odkupila Mariborska podružnica SPD. Bogati razgledi na vse strani, razen proti jugozahodu, bodo odtehtali vloženi trud z vzponom na Mariborski razglednik, dvajset metrov visok stolp, katerega tradicija sega v leto 1909.

• Zahtevnost: Nezahtevna označena pot. Zložna pot z raziskovanjem naše preteklosti bo zanimiva tudi za družine z otroki.
  • Oprema: Običajna planinska oprema.
  • Višinska razlika: 900 m.
  • Izhodišče: Spodnje Radvanje, 250 m. Avtocesto Ljubljana–Maribor zapustimo na izvoru Maribor – jug. Skozi Hoče se pripeljemo v Spodnje Radvanje. Tu zavijemo s Streliške ulice pri kapelici na ulico Pot na okope, kjer je smerokaz. Če se pripeljemo iz smeri Hoč mimo Betnave, najlažje parkiramo nasproti Ledin, na začetku Ljubljanske ulice, in do izhodišča nadaljujemo peš (5 min).
  • Koča: Mariborska koča, 1068 m, telefon +386 2 603 27 31.
  • Časi: Spodnje Radvanje–Poštela–Bellevue–Mariborska koča 3 ure. Sestop 2 uri in pol. Skupaj 5 ur in pol. Sezona: Vse leto.
  • Vodnik: Milan Cilenšek, Viktorija Dabič s sodelavci: Po gorah severovzhodne Slovenije, PZS, 2007.
  • Zemljevid: Pohorje, 1 : 50.000.

Vzpon:
  • Pri zadnji hiši na ulici Pot na okope poiščete oznako za Mariborsko kočo. Pod stebrom električnega daljnovoda vstopite v kostanjev gozd in nadaljujete po vzhodnem grebenu do zaselka Habakuk. Nad njim gremo po dobro uhojeni stezi skozi bukov gozd, v katerem se skrivajo ostanki nekdanjega gradišča. V ključih se izogibajte globokih kolovozov in kljub številnim dobro uhojenim potem sledite markacijam.
  • Kmalu pridete iz gozda in nadaljujete po smučiščih Mariborskega Pohorja. Pozimi morate biti previdni zaradi smučarjev, hodite le ob robu proge.
  • Od zgornje postaje pohorske vzpenjače sledite gozdni cesti ali smerokazom do cerkvice sv. Bolfenka (danes Center kulturne in naravne dediščine s stalnimi in občasnimi tematskimi razstavami o Pohorju). Nekoliko višje, na robu smučišča stoji razgledni stolp. Mimo njega se spustite proti Apart hotelu (nekdanji Železničarski dom) in mimo počitniških hišic pridete do koče. V bližini si lahko ogledate še Framski slap, ki leži ob križišču asfaltne ceste Areh–Bellevue–Hoče.
Sestop: Sestopajte po poti vzpona.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.