Ideje za planinski izlet: Lisca, 948m

Slika 1: Na travnati poljani vrh Lisce Foto: Gorazd Gorišek

Julijske Alpe

Čeprav Lisca ni najvišja vzpetina Posavskega hribovja in sta tudi njena soseda, Veliko Kozje, 993 m, na zahodu in Bohor z Velikim Javornikom, 1023 m, na vzhodu višja od nje, jo pozna večina Slovencev. Za to je precej razlogov. Z zaobljenega travnika na vrhu je odličen razgled, tik pod vrhom so kar dve planinski postojanki in meteorološka postaja z radarjem, do vrha pripelje asfaltirana cesta, na Lisci pa je tudi manjše smučišče, ki je preživljalo že boljše čase. Na travnati poljani vrh Lisce se odvijajo množične prireditve, svoje vzletišče so si uredili jadralni padalci … Poleg ceste na vrh vodi tudi lepo število označenih poti, ki se bolj ali manj uspešno izognejo asfaltu.

Opis

• Zahtevnost: Nezahtevna označena pot
  • Oprema: Običajna planinska oprema
  • Višinska razlika: 730 m
  • Izhodišče: Sotočje Gračnice in Lokavškega potoka pri (zaprti) gostilni Blatnik, 220. Iz Rimskih Toplic dobre 4 kilometre. Pri smerokazu za Lokavec (tudi planinski tabli za Lovrenc in Lisco) zavijemo desno na lesen most čez Gračnico. Za njim je na levi strani pri tablah za pot XIV. divizije dovolj prostora za parkiranje.
  • WGS84: N 46,106210, E 15,239841
  • Koči: Tončkov dom na Lisci, 927 m, mobilni telefon 040 233 753; Jurkova koča na Lisci, mobilni telefon 031 615 669.
  • Časi: Blatnik–sv. Lovrenc 1.30 h, sv. Lovrenc–Lisca 1.30 h, Sestop 2.30 h, Skupaj 6 h
  • Sezona: Primerno v vseh letnih časih, tudi pozimi, če le ni preveč snega.
  • Vodnik: Marjan Pergar: Posavsko hribovje. PZS, 2004.
  • Zemljevida: Posavsko hribovje, zahodni del, PZS, 1 : 50.000; Posavsko hribovje, Kartografija, 1 : 75.000.
Vzpon: Z izhodišča se napotimo v ozko dolino Lokavškega potoka z nekaj hišami, potokom in cesto. Za našim hrbtom se nad Gračnico dviga prepadna Vodiška peč, pred nami pa bo ostro oko v bližini razpela opazilo zvonik cerkve sv. Lovrenca. Po dobrem kilometru pridemo do kapele. Pri njej gremo po desni cesti, ki nas mimo nekdanje osnovne šole in zapuščenega rudnika pripelje do stare domačije, kjer je bil včasih mlin. Kmalu zatem pridemo do razpotja. Cesti vodita levo (na Lovrenc) in desno (pod Veliko Kozje), nas pa oznake usmerijo na kolovoz med njima. Malo višje se po nadelanih stopnicah povzpnemo desno na stezo. Po njej hitro pridobivamo višino, prečkamo nekaj kolovozov in se nazadnje po slabi gozdni cesti povzpnemo na glavno sleme, kjer se vedno širšemu razgledu pridruži še južna panorama z dolino Save. Obrnemo se levo (desno Veliko Kozje). Do cerkve na vrhu razglednega hribčka ni več daleč. Z Lovrenca, 722 m, sestopimo do ceste na drugi strani, zavijemo desno po njej, a jo že po nekaj metrih zapustimo proti levi navzgor, kasneje pa prečimo južna pobočja Kamrice, 823 m. Sledi spust do osamljene domačije, nato pa spet prečimo južna pobočja naslednjega vrha, Njivce, 801 m. Nižje stopimo na cesto, po kateri sestopimo do prometnice, ki z Brega vodi na Lisco. Najprej jo prečkamo, malo višje pa nas na ostrem levem ovinku kažipot usmeri desno. Po stezi se mimo cerkve sv. Jošta povzpnemo na zaobljeni travnati vrh razgledne Lisce, 948 m. Sestop: Vrnemo se po poti vzpona. Od sv. Lovrenca se lahko po slemenu med Gračnico in Savo povzpnemo še na dobro uro oddaljeno Veliko Kozje, 993 m.

Sestop: Vrnemo se do Lovrenca in po znani poti sestopimo v dolino. Veliko Kozje turo podaljša za dobri dve uri.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet  tukaj.

Avtor: Gorazd Gorišek

Priporočamo

Osvajanje vrhov naj bo premišljeno. Gorništvo zahteva previdnost, predvsem pa znanje in izkušnje. Pri Planinski zvezi Slovenije so za člane Generali ZAME pripravili poseben popust za različne kategorije članstva.

Izkoristite ugodnost in prihranite do 20 %. Več informacij lahko najdete tukaj.