Ideja za planinski izlet: Grančišče, 845 m, po Tehnološki učni poti

Tehnološka učna pot vas bo popeljala v začetek 20. stoletja, ko je bila cementarna v Mojstrani že v polnem teku, Grančišče pa bo vaša češnjica na vrhu torte te male ture, saj se z njega odpirajo čudoviti razgledi predvsem na Mojstrano, Dovje in Karavanke. Ko se boste obrnili na drugo stran, bomo uzrli Triglavsko pogorje.

Da bi se počutili, kot da ste na vrhu Triglava, vas samo streljaj stran čaka mali Aljažev stolp ob izstopu dveh ferat, ki peljeta čez njegovo vzhodno steno.

• Zahtevnost: Zahtevna označena pot.

• Oprema: Običajna planinska oprema. Priporočamo dobre pohodne čevlje.

• Višinska razlika: 300 m.

• Izhodišče: Slovenski planinski muzej (SPM) v Mojstrani, 650 m.

• Čas hoje: 3 do 4 ure.

• Dolžina poti: 6,5 km.

• Zemljevidi: Triglav, PZS, 1 : 25.000; Triglav, Sidarta, 1 : 25.000; Kranjska Gora, turistična karta, LTO Kranjska Gora, 1 : 30.000; Julijske Alpe, vzhodni del, PZS, 1 : 50.000.

Vzpon:

• Za SPM po brvi prečkate reko Triglavsko Bistrico in na drugi strani zavijete desno, jugozahodno proti dolini Vrata do drugega, zelenega mostu. Nadaljujete naravnost po Tehnološki učni poti proti jezeru Kreda (pot št. 15) ob Bistrici.

• Na razpotju zavijete levo v klanec in kmalu pridete do jezera Kreda, 730 m. Od tod se vrnemo nazaj in pred brvjo zavijete levo proti dolini Vrata, se spustite po klancu navzdol na gozdno vlako in po njej do mostu pri jezu, ki ga prečite, ter zavijete desno nazaj proti Mojstrani.

• Petdeset metrov za hišo na desni zavijete na pot, ki pelje ob reki Triglavska Bistrica in vas pripelje na makadamsko cesto in do naselja Fabrka, 650 m, kjer je včasih stala cementarna. Od tu greste navzdol in za prvo večjo hišo na levi, nato pred prvim blokom na levo navzgor do glavne ceste, ki jo prečkate, ter na desni vidimo usmerjevalne table za Grančišče.

• Sledite tablam do razpotja za Vrtaško planino in Grančišče. Zavijete desno po poti na vrh sedla (uravnava) in desno čez dve sedelci dosežete vrh Grančišča, 845 m, ki je lep razglednik. Če se spustite nekoliko proti jugu, pridete do izhoda iz ferate (mali Aljažev stolp).

Sestop: Z vrha sestopite navzdol, pri tem se držite desne in greste severozahodno ves čas ob robu Grančišča. Počasi se spuščate (previdno, včasih gre pot blizu roba stene). Ko pridete niže na gozdno uravnavo – poseko, se držite desno in se po dobro vidni poti (možici) po grebenčku spustite navzdol na Bor, 655 m. Pridete na makadamsko cesto, zavijete desno mimo stare tovarne na glavno cesto in po njej mimo nogometnega igrišča do križišča. Zavijete levo na pot do makadamske ceste in po njej do drevoreda divjih kostanjev ter skozi prehod v živi meji do jezera Bajer in parka Triglavski gaj, 650 m. Skozi park pridete nazaj na cesto, po njej pa naravnost skozi staro vas. V križišču greste desno do križišča z glavno cesto ter po glavni cesti mimo trgovine Mercator in Olimpijskega trga (levo) do SPM.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.

Avtor: Gregor Kofler

Priporočamo

Osvajanje vrhov naj bo premišljeno. Gorništvo zahteva previdnost, predvsem pa znanje in izkušnje. Pri Planinski zvezi Slovenije so za člane Generali ZAME pripravili poseben popust za različne kategorije članstva.

Izkoristite ugodnost in prihranite do 20 %. Več informacij lahko najdete tukaj.