Ideja za planinski izlet: Čreta, 870 m, po Vojkovi poti iz Jevš

Nekdanjo romarsko pot iz Jevš na Čreto so preimenovali v Vojkovo. Vojko Ocvirk, tudi Lipov Vojko iz Prekope, je bil njen pogosti obiskovalec. Zaradi njegove velike zaljubljenosti v Dobrovlje in romarske poti na Čreto so jo po njegovi mnogo prezgodnji smrti leta 2017 poimenovali po njem. Ker je Vojko želel, da bo romarska pot označena, je sam izdelal in namestil na pot številne rdeče smerokaze že leta 2016, leta 2018 so jim dodali še 14 ploščic, na katerih je narisana hmeljska kobula z listom, saj se je tudi Vojko vrsto let ukvarjal s hmeljarstvom. To je najkrajša in obenem najlepša pot na Čreto. Malo pred Planinskim domom na Čreti bomo šli mimo Marijinega kamna, za katerega legenda pravi, da se je nanj usedla utrujena Marija, ko je nosila cerkev na Čreto (sv. Mati Božja). Še danes vidimo odtis zadnje plati in prstov obeh rok na kamnu.

• Zahtevnost: Nezahtevna označena pot
  • Oprema: Običajna planinska oprema
  • Višinska razlika: 473 m
  • Izhodišče: Zaselek Jevše, 397 m. Avtocesto Ljubljana–Maribor zapustite na izvozu Vransko in se peljete proti Celju do prvega krožišča, kjer zavijete za Stopnik. Najprej se peljete pod avtocesto, prečite križišče ter nato zavijemo desno. Mimo cerkve sv. Mohorja in Fortunata in desno skozi gozd pripeljete do zaselka Jevše. Parkirate pri manjšem križišču na levi strani.
  • Koča: Planinski dom 1. štajerskega bataljona na Čreti, 870 m, telefon +386 040 555 343, odprt ob koncih tedna in praznikih ter po dogovoru.
  • Časi: Izhodišče–Čreta 1.30 h
  • Sestop 1.15 h
  • Skupaj 2.45 h
  • Sezona: Vsi letni časi
  • Vodnik: Vladimir Habjan (ur.) in ostali: Kamniško-Savinjske Alpe. PZS, 2004.
  • Zemljevida: Posavsko hribovje, zaho­dni del; Menina, Ostrež, Kum, PZS, 1 : 50 000; Šaleška dolina z okolico, PZS, 1 : 50 000

Vzpon:
  • Z izhodišča po dobrih 100 m pred prvo hišo zavijete desno. Na stebru zagledate oznako za Čreto, ki je kar lepo zaraščena z bršljanom, tako da jo lahko hitro spregledate. Vojkova pot nato zavije v gozd in se mimo stopniškega rezervoarja za vodo vzpenja po grebenu Tudruš. Kaj hitro smo pri Dežnikarjevem križu. Nadaljujete po prijetni vlaki, na katero vas usmeri oznaka za Čreto, poleg tega nas spremljajte oznake Vojkove poti s hmeljarskim simbolom.
  • Brez večje izgube višine gremo okoli hriba. Sledi križišče vlak, hmeljev storžek z listom vas usmeri na pravo, dokaj široko vlako. Še nekaj korakov in že smo pri domačiji Košir, na kateri je napis Hiša miru. Pot nadaljujete do Koširjevega križa. Malce nad njim so ostanki hiše s planinskimi smerokazi. Sledite oznaki za Čreto.
  • Ko vlaka zavija ostro desno, Vojkova pot zavije levo in vijuga po pobočju navzgor vse do studenca oziroma do Podpečanove domačije. Tu se vam priključi pot iz Vranskega, potem nekaj metrov vodita skupaj po gozdni cesti, nato vas markacije usmerijo desno proti Planinskemu domu 1. štajerskega bataljona na Čreti. V gozdu greste mimo zanimivega Marijinega kamna in po kratkem sprehodu v nekaj minutah pridete do planinske koče.
Sestop: Sestopajte po poti vzpona.