Ideja za planinski izlet: Bovški Gamsovec, 2392m

Bovški Gamsovec za njim Pihavec
Foto: Janja Lipužič

Julijske Alpe

Bovški Gamsovec je izrazit vrh v ozkem grebenu med Pihavcem in Stenarjem, visoko nad Kriškimi podi. Strma travnata pobočja in visoke stene, polne kraških žlebičev, se spuščajo v Vrata. Pot s sedla Luknja je posebej privlačna, saj nam pogledi ves čas segajo na navpične stebre Triglavske stene.

Opis

• Zahtevnost: Zahtevna zavarovana označena pot
  • Oprema: Običajna oprema za visokogorje, plezalni pas, samovarovalni komplet in čelada.
  • Višinska razlika: 1377 m.
  • Izhodišče: Makadamsko parkirišče v dolini Vrata, 1015 m. Do sem se pripeljemo iz Mojstrane;
  • WGS84: 46,410973, 13,844726
  • Koča in bivak: Aljažev dom v Vratih, 1015 m, telefon 04 589 51 00 ali 04 589 10 30; Bivak pod Luknjo, 1500 m.
  • Časi: Aljažev dom–Luknja 2 h, Luknja–Bovški Gamsovec 3 h, Sestop 4 h, Skupaj 9 h
  • Sezona: Kopna sezona
  • Vodnik: Tine Mihelič: Julijske Alpe. PZS, 2009.
  • Zemljevidi: Triglav, PZS, 1 : 25.000; Julijske Alpe, vzhodni del, PZS, 1 : 50.000; Julijske Alpe, vzhodni in zahodni del, PZS, 1 : 50.000; Triglavski narodni park, PZS, 1 : 50.000.
Vzpon: Od Aljaževega doma se odpravimo naravnost po široki stezi naprej po dolini, ki vodi skozi gozd do spomenika padlim partizanom gornikom. Spomenik je oblikovan v pravem alpinističnem slogu, saj predstavlja velik klin in vponko (karabin), ki visi na njem. Pot nadaljujemo po gozdu do razpotja, kjer gremo lahko desno navzgor za Pogačnikov dom na Kriških podih ali pa naravnost proti sedlu Luknji, 1758 m. Če izberemo prvo različico, se pod vznožjem Sovatne odcepimo levo in gremo mimo bivaka pod Luknjo. Po drugi različici pa nekoliko višje v dolini zapustimo pot čez Prag proti Kredarici in nadaljujemo naprej po dolini proti Luknji. Obakrat dosežemo prelaz Luknjo, ki povezuje dolino Vrata z dolino Zadnjico. Na sedlu zavijemo desno na travnata pobočja, po katerih se vzpenjamo rahlo proti desni, dokler ne dosežemo krnice, nad katero se dviga greben med Pihavcem in Bovškim Gamsovcem. Krnico obidemo preko kraških vrtač in žlebičev in se dvignemo na travnato ramo visoko nad prepadno dolino. Pot po travi se v okljukih dvigne do skalnega vršnega grebena, od koder zagledamo Kriške pode globoko pod seboj. Tam je tudi križišče poti, ki pripelje z Dovških vratc, 2180 m. Do cilja imamo še pet minut, premagati moramo še kratek, s klini zavarovan odsek in že smo na vrhu Bovškega Gamsovca.

Sestop: Sestopimo do križišča tik pod vrhom in se od tam spustimo proti Kriškim podom. Sestop je na zgornjem delu zavarovan s klini, saj moramo splezati navzdol skozi skalni prehod (ožino). Sledi tudi krajša prečnica ob jeklenici, potem pa se začne ozka steza, ki vodi po krušljivem svetu do Dovških vratc, kjer je razpotje za Stenar, Pogačnikov dom ali pa sestop skozi Sovatno do Aljaževega doma. Izberemo slednjo pot in se sprva preko melišča in kasneje preko skalnih pragov spuščamo proti dolini. Sestop je naporen predvsem zaradi velike nadmorske višine, ki jo moramo premagati. Ko dosežemo vznožje Sovatne (križišče za bivak pod Luknjo), nas čaka le še hoja po gozdu do izhodiščnega Aljaževega doma.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet  tukaj.

Avtorica: Andrej Trošt

Priporočamo

Osvajanje vrhov naj bo premišljeno. Gorništvo zahteva previdnost, predvsem pa znanje in izkušnje. Pri Planinski zvezi Slovenije so za člane Generali ZAME pripravili poseben popust za različne kategorije članstva.

Izkoristite ugodnost in prihranite do 20 %. Več informacij lahko najdete tukaj.