Ideja za planinski izlet: Bevkov vrh in Masore, 1051 m

Iz Idrijce na Bevkov vrh in spet k Idrijci, še enkrat gor in na nasprotno stran v divje samotne Masore. Krožna tura, ki pokaže vso pestrost cerkljansko-idrijskega sveta in ki nas s samotnostjo in zapuščenostjo sveta Masor popelje v zgodovino – in pokaže trdoživost slovenskega človeka. Turo je mogoče razdeliti na pol (desni breg Idrijce–Bevkov vrh, levi breg Idrijce–Masore), a je med izhodiščem (Želin) in zaselkom Travnik slabih 6 kilometrov magistralne ceste (avtobus).

• Zahtevnost: Nezahtevna planinska tura
  • Oprema: Običajna planinska oprema. V meglenem je orientacija na Bevkovem vrhu precej zahtevna. Pozimi in v pomrznjenem v Masorah priporočamo dereze in cepin, v plazovitem pa tisti del odsvetujemo.
  • Višinska razlika: 1400 m (brez Masor 900 m).
  • Izhodišče: Veliko parkirišče ob glavni cesti Idrija–Tolmin v Želinu (Straža) na odcepu ceste za Cerkno, 230 m.
  • Koče: Ob poti ni planinskih postojank.
  • Časi: Želin–Zaganjalka 1.30 h, Zaganjalka–Bevkov vrh 1.30 h, Bevkov vrh–Travnik 2 h, Travnik–Na Jezeru 1.30 h, Na Jezeru–Želin 1.30 h. Skupaj 8 ur.
  • Sezona: Vsi kopni letni časi, pozimi je zaradi hudih strmin v Masorah potrebna previdnost.
  • Vodnika: Marica Brezavšček (ur.): Idrijsko-cerkljanska planinska pot (ICPP). PD Cerkno, Idrija in Črni Vrh, 2008; Rafael Terpin, Tinka Gantar: Ugriznma u kalina. Muzejsko društvo Idrija, 2004.
  • Zemljevida: Nanos, Trnovski gozd, Idrijsko in Cerkljansko hribovje, PZS, 1 : 50.000; Škofjeloško in Cerkljansko hribovje, izletniška karta. Geodetski zavod Slovenije, 1 : 50.000 (markirana pot je med prevalom Veharše in vrhom vrisana napačno, na vrh od kapelice sploh ni vrisana, iz Zgornjih Jazen do Travnika je spet vrisana napačno).

Opis

S parkirišča gremo proti Idriji in levo po asfaltu gor do kmetije. Desno za stavbami navzgor čez travnik in mimo manjše hiše v gozd, po stezici do široke ceste, po njej do cerkvice sv. Pavla. Od nje do kmetije v sedlu, levo mimo nje navzgor po stezi čez travnik v gozd in po dolgi slemenski poti (vmes manjše sedlo) do travne uravnave s klopco in jablano. Desno rahlo navzdol v gozd mimo kmetije Trebovje do izvira Zaganjalka v Volkovi grapi. Navzgor po cesti mimo kmetije, nad kozolcem prečno čez travnik do zaselka Za Krogom (dve hiši). Desno in nad kmetijo navzgor v gozd, skozenj do kmetij že v bližini slemena Kladje–Bevkov vrh in do asfaltne ceste na prevalu Veharše. Desno po njej do kmetije, tam levo na travnik in v dolgem loku v gozd desno, skozenj spet levo na travnike in navzgor do vršne planote (desno vidimo kapelico, pri kateri je tudi žig). Levo 10 minut po slemenu do Bevkovega vrha.

Nazaj do kapelice, pred njo levo k opuščeni kmetiji, pred njo dol in preko ceste na rob nad Idrijco. Levo vzdolž pobočij in pred daljnovodom levo do kmetije, mimo nje navzdol na manjše sedlo, po cesti naprej in ob telefonskih drogovih na sedlo med Sovodnjem in Otaležem. Za kratek čas (nemarkirano!) po cesti proti Otaležu in na prvem odcepu levo v Zgornje Jazne. Znova po markacijah desno mimo cerkve in čez travnike ob drogovih do Spodnjih Jazen. Skozi vas desno in pri transformatorju levo dol v gozd na lep kolovoz mimo zapuščene hiše. Tik pred grapo z gozdne ceste desno in navzdol do Travnika (avtobusna postaja, možnost zaključka ture).

Čez most čez Idrijco in po srednjem kolovozu navzgor (smer Jezero). Pri kmetiji Bende levo navzgor (napis Jelenk) in v loku nad njo v gozd na kolovoz, ki potem vodi ves čas v desno do Pavšiča (Masore 15). Desno do ceste in po njej na sedlo s kapelico. Mimo kmetije (Na Jezeru) desno na kolovoz in v rahlem vzponu na sedlo. Po slemenu med Idrijco in Otuško grapo (v daljavi Jagršče) do zapuščene kmetije, od tam dokaj strmo navzdol do kmetije Grepiše, kjer stopimo na cesto. Desno po njej do asfalta in mimo dveh kmetij do mostu čez Otuško. Rahlo navzgor po makadamu do kmetije v sedlu in na drugo stran do mostu. Čez Idrijco do izhodišča.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.

Avtor: Marjan Bradeško

Priporočamo

Osvajanje vrhov naj bo premišljeno. Gorništvo zahteva previdnost, predvsem pa znanje in izkušnje. Pri Planinski zvezi Slovenije so za člane Generali ZAME pripravili poseben popust za različne kategorije članstva.

Izkoristite ugodnost in prihranite do 20 %. Več informacij lahko najdete tukaj.