»Gumi defekt!« Kaj pa zdaj?

Počena zračnica je neizbežna za profesionalnega kolesarja in nedeljskega Strava bojevnika. To pa ni edina okvara kolesa, ki se vam lahko pripeti med vožnjo. Navadno večino okvar zelo preprosto popravimo z najmanjšo uporabo orodja, če veste, kako se zadeve lotiti.

Zračnica lahko poči zaradi prenizkega tlaka v plašču ali pa vožnje po slabi površini (luknjah, skalah, koreninah, steklu …). Menjave se najprej lotite z odstranitvijo obroča s kolesa. To storite tako, da popustite zavore in odvijete zapenjalec pri pestih. Pri zadnjem obroču pazite, da varno odstranite še verigo in s tem ne poškodujemo menjalnika.

Ko ste uspešno odstranili obroč, je treba sneti pnevmatiko. To storite s posebnima snemalcema, ki ju previdno vstavite med rob obroča in plašča. Nazadnje se z enim snemalcem premikate po robu obroča, dokler ni en rob plašča v celoti snet z obroča. Zdaj lahko ven vzamete zračnico, še prej pa preverite, da na ventilu nimate raznih pokrovčkov ali obročkov. Obvezno pogledate še plašč iz notranje in zunanje strani za morebitne kose stekla, železa, trnjev …

Če imate cestno kolo, je treba zračnico zamenjati v celoti, saj krpe ne zdržijo tako velikega tlaka. Novo zračnico v obroč vstavite tako, da v njem poiščete luknjo, kamor gre ventil. Nato jo vstavite nazaj v obroč. Ko je v obroču, jo lahko malce napihnete, da se zračnica bolje »usede« vanj. Zdaj je treba dati plašč nazaj na obroč, kot je bil na začetku. Najlaže je to storiti z rokama, saj lahko z orodjem hitro poškodujete novo zračnico.

Ko je plašč na svojem mestu, še enkrat preverite, ali ste plašč in zračnico dobro namestili, preden začnete polniti. Ko plašč polnite, ga sprva napolnite z manjšim tlakom in še enkrat preverite stanje. Ko ste prepričani, da smo vse naredili pravilno, dokončno napolnite do tlaka, ki ga predpiše proizvajalec plašča.
 

Pri gorskih in treking kolesih pa lahko zračnico zakrpate. Za to potrebujete posebno lepilo in krpe ter brusni papir. Ko vzamete zračnico z obroča, morate najprej najti luknjo. Ko jo najdete, jo dobro podrgnete z brusnim papirjem. Nato na luknjo nanesete lepilo in počakate, da se posuši.

Na koncu krpo nalepite čez sredino luknje, pri tem pa pazite, da je zračnica ravna. Robove po potrebi še zgladite. Dobro se je še enkrat prepričati, da je krpanje uspelo. To najlaže ugotovite, če zračnico malo napolnite in zrak ne uhaja skozi krpo ali morebitno drugo luknjo. Na koncu ponovimo postopek vstavljanja zračnice in namestitve plašča kot pri cestnem kolesu.
 

Obroč nato vstavite nazaj na svoje mesto in ne pozabite znova napeti zavor.

Na »terenu« je dobro imeti tudi žepno orodje. Uporabno je predvsem takrat, ko se nehote odvije kak vijak ali pa zgolj želimo popraviti višino sedeža.
 

Druga najpogostejša težava je sneta veriga. Najpogostejši vzrok je slabo nastavljen menjalnik. Treba je namreč nastaviti njegove meje. Na treningu verigo preprosto z rokami nastavimo nazaj na zobnike. Če se nam na treningu to zgodi vsakič, ko prestavite v določeno prestavo, se tej prestavi izognete, dokler ne nastavite menjalnika.

Počena špica na obroču je tretja najpogostejša težava. Pripeti se nam takrat, ko zapeljete čez luknjo ali oviro, lahko pa se čez čas špice razrahljajo in je ena preobremenjena ter poči. Težave na terenu ne moremo rešiti brez posebnega orodja, zato je priporočljiv obisk serviserja.