Ideja za planinski izlet: Javornik, 1240 m

Javornik je priljubljen izletniški cilj tako pohodnikov kot kolesarjev, saj vas vodi vse do Pirnatove koče pod vrhom makadamska cesta. Poti so označene z vseh strani. Pot, ki jo opisujemo, je ena daljših (najdaljša vodi s Hrušice) in manj obiskanih.

Vzpon iz Podkraja je najlepši spomladi, ko travnate planjave dehtijo v svežem zelenju in cvetlicah. Pozimi, predvsem takoj po sneženju, se vzpon na Javornik s te strani pogosto sprevrže v utrujajočo turo. Takrat je bolje na noge natakniti krplje ali turne smuči.

• Zahtevnost: Nezahtevna označena pot.
  • Oprema: Običajna planinska oprema.
  • Višina izhodišča: 800 m.
  • Višinska razlika: Skupaj približno 700 m.
  • Izhodišče: Podkraj, 800 m, manjše parkirišče na desni (velik lesen kažipot) ob koncu vasi ob cesti Kalce–Col–Ajdovščina. Z gorenjske smeri se pripeljemo po cesti Logatec–Kalce–Hrušica–Podkraj, s primorske strain po cesti Ajdovščina–Col–Črni vrh–Podkraj.
  • Koča: Pirnatova koča na Javorniku, 1156 m, telefon +386 041 403 224.
  • Časi: Podkraj–Javornik 2 uri in pol. Sestop 2 uri. Skupaj 4 ure in pol.
  • Sezona: Vsi letni časi (po sneženju je pogosto nezgaženo).
  • Zemljevid: Nanos, Trnovski gozd, Idrijsko in Cerkljansko hribovje, PZS, 1 : 50.000.

Vzpon:
  • S parkirišča na robu vasi sledite oznakam za Javornik, 1240 m. Vzpenjajte se po kolovozu, ki zavijete desno čez travnike. Skozi manjši gozd pridete do razcepa Križna gora-Javornik.
  • Nadaljujete desno v smeri Javornika, čez travnike in zaplate gozda. Ko pridete do večjega pašnika, naredi označena pot ovinek v desno (presekamo ga lahko po kolovozu naravnost v smeri Streliškega vrha). Po strmejšem spustu skozi gozd dosežete makadamsko cesto, ki pripelje iz smeri Hrušice.
  • Nadaljujete po cesti do široke travnate doline. Sredi travnikov stoji lesena koča (ranč Strlice), kjer vas kažipot usmeri desno navzgor po travnatih pobočjih. Višje, na travnati planjavi, se pot usmeri pod vzhodna pobočja Streliškega vrha, 1265 m. Po kolovozu pridete do razpotja pri lovski preži (levo vzhodna pot na Streliški vrh), od koder nadaljujete proti Javorniku.
  • Markacije vas vodijo po kolovozu, ki se spusti v gozd in kmalu dosežete makadamsko cesto. Po njej zavijete desno in sledite markacijam še dva kilometra in pol do planinske koče.
  • Od koče greste levo in v 10 minutah dosežete razgledni stolp na vrhu.
Sestop: Sestopajte po poti vzpona.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.