Ideja za planinski izlet: Pot dveh slapov

Pot dveh slapov je označena krožna pot čez hribe severno od Višnje Gore, ki povezuje dolini dveh potokov s slapovi. Po njej PD Polž iz Višnje Gore vsako leto tretjo nedeljo v septembru tradicionalno prireja Pohod dveh slapov. Pohod s začetkom in zaključkom v Višnji Gori na mestnem kopališču obišče več sto udeležencev.

Zanimiva petnajst kilometrov dolga pot je primeren izziv za dnevno turo oziroma družinsko planinarjenje skozi vse leto. Če si v krajšem izletu želite ogledati le lehnjakove slapove Kosce ali slapove v dolini Višnjice, pa priporočamo spomladanski ali jesenski čas.

• Zahtevnost: Nezahtevna označena pot.
  • Oprema: Običajna planinska oprema.
  • Višinska razlika: 650 m.
  • Izhodišče: Višnja Gora, 358 m. Do sem se pripeljete po dolenjski avtocesti z izvozom za Višnjo Goro. Parkirate pri železniški postaji.
  • Koča: Turistična kmetija Habjan, Vrh nad Višnjo Goro, 552 m, telefon +386 01 788 47 57
  • Časi: Višnja Gora–Slapovi na Višnjici 1 h
  • Sezona: Vsi letni časi
  • Zemljevid: Turistična karta Občine Ivančna Gorica, 1 : 50.000

Vzpon:
  • Od železniške postaje v Višnji Gori vas oznake pospremijo na nasprotno stran avtoceste proti Ljubljani in vasi Dedni Dol. Asfaltni cesti sledite do konca vasi, nato pa nadaljujete po makadamu v gozd.
  • Za kapelico zavijete levo in prečite potok Višnjico, ki mu mimo Mleščevega mlina sledite vse do slapa. Z brvmi urejena gozdna pot vas vodi ob strugi mimo lehnjakovih slapov vse do izvira Višnjice, 640 metrov visoko. Na odseku neposredno ob slapu je zahtevnejša možnost poti speljana po železni lestvi, nekoliko lažja pa višje nad sotesko potoka.
  • Od izvira sledite oznakam in lesenim oznakam, ki vas pripeljejo iz gozda mimo vasi Blečji Vrh. Tu se pot zasuče desno proti Kuclju. Na tem prostranem, 748 metrov visokem vrhu, se nahaja geodetski razgledni stolp, naokoli pa se odpira lep pogled na naše Alpe in dolenjsko hribovje. Od stolpa nadaljujete nekaj sto metrov naprej nato pa desno skozi gozd v vas Gornje Brezovo, kjer kakih 300 metrov sledimo asfaltni cesti. Nadaljujete po kolovozu, ki vas popelje na 706 metrov visoko Gradišče. Znašli smo se na mestu manjše prazgodovinske naselbine.
  • Od lesenega križa na vrhu nas uhojena pot v sestopu vodi proti vasici Vrh nad Višnjo Goro do kmečkega turizma Habjan, kjer se lahko tudi okrepčamo. S ceste proti Višnji Gori nas oznake kmalu usmerijo v levo med hiše na makadam, ki se izteče na gozdno pot. Ta se enakomerno spušča severovzhodno proti izviru Kosce in njenim lehnjakovim slapovom.
Sestop: Strm sestop po s stopnicami nadelani poti vam omogoči, da si slapove in tolmune ogledate povsem od blizu. Najzanimivejši so v spomladanskem času oziroma kadar je dovolj vode. Od slapa označena pot sledi strugi potoka, jo nekajkrat prestopi in se mimo zaselka v Kosci priključi makadamski cesti proti Višnji Gori, kjer je naše izhodišče.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.