Ideja za planinski izlet - Mali Golak 1495 m

Mali Golak, najvišji vrh v Trnovskem gozdu, je v vseh letnih časih, še posebno pa ob koncu tedna, oblegan tako z vipavske kot z goriške strani. V vsakem letnem času v zavetju gozdov najdete hlad, pozimi pa lahko doživite pravo zimsko turo. Vselej pa začutite obsežnost in lepoto neokrnjenih mešanih gozdov, razprostrtih po bližnji in daljni okolici.
Planinski kraški svet je tod še posebno izrazit. Z golega, kopastega vrha se nam odpre širok razgled, ki sega daleč v notranjost Slovenije, od Julijskih Alp, Karavank do Kamniških Alp. Čez južna pobočja Trnovskega gozda, ki pada na primorsko stran, nam pogled potuje vse do morja.

• Zahtevnost: Lahka označena pot.
  • Oprema: Običajna planinska, v zimskem času primerna zimska oprema, če je ledeno in pomrznjeno, tudi cepin in dereze.
  • Višinska razlika: 390 m
  • Izhodišče: Mala Lazna, 1105 m, kamor se pripeljemo iz Lokev nad Novo Gorico ali iz Ajdovščine skozi Lokavec oziroma iz Predmeje.
  • Koča: Iztokova koča pod Golaki, 1260 m, telefon +386 041 964 670.
  • Časi: Mala Lazna–Mali Golak 1 ura in pol, sestop 1 ura, skupaj 2 uri in pol.
  • Sezona: Primerno v vseh letnih časih.
  • Zemljevid: Izletniška karta Goriška, 1 : 50 000

Vzpon:

• Po gozdni cesti greste v smeri table za Veliko ledeno jamo v Paradani (od Male Lazne do Paradane sta dva kilometra). Po petnajstih minutah hoje vas oznaka usmeri na desno, na markirano stezo, ki vodi do Iztokove koče pod Golaki. Nadaljujete skozi gozd, po dobre pol ure smo na še eni gozdni cesti, od koder je do koče še pet minut.
  • Nad kočo je pri informativni tabli o rezervatu Golaki in Smrekova draga razpotje. Levo lahko nadaljujete po udobni stezi, naravnost navzgor pa pot pelje čez razbito skalovje z množico korenin. Stezi se malce višje ponovno združita, strmina popusti in že se znajdete v manjši zatišni grapi.
  • Sledi krajši vzpon čez razgibano skalno strmino. Po prijetni hoji zaobidemo manjši vrh, steza na grebenu se skoraj položi. To je najlepši del poti. Sledi kratek vzpon skozi rušje in že je pred nami goli, zaobljeni vrh.

Sestop:

Do koče se vrnete po poti vzpona, na cesti pod kočo pa si lahko izberete eno izmed dveh gozdnih cest. Leva vas pripelje na preval južno od Male Lazne, kjer se priključimo cesti Predmeja–Mala Lazna, desna gozdna cesta pa vas v smeri jame Ledenice in prav tako pripelje nazaj na izhodišče. Tura je v obeh primerih daljša za približno eno uro.

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.