Ideja za planinski izlet: Jelenk, 787 m, iz doline Soče (iz Kanala)

Vrh Jelenka preseneti prav vsakogar. Pravzaprav vzhodni predvrh Škalič. Kot nekakšen skalni pomol štrli velika škrapljasta plošča iznad gozdnate okolice. Pravi vzor kraško razjedenega sveta, učna ura krasoslovja. In seveda – izjemen razgled na Julijce in na vso planoto, le zahod proti soški dolini nam rahlo zakriva gozd.

Na jugu spet "Jaz pa stojim na gori kakor prej" (napis na baziliki) – Skalnica ali Sveta gora z baziliko Svetogorske Marije, zadaj Tržaški zaliv, proti jugovzhodu širni lok Trnovskega gozda nad očem skrito Čepovansko dolino. Na vrh gremo kar od "bistre" Soče, iz doline, iz Kanala.

• Zahtevnost: Nezahtevna označena pot.
  • Oprema: Običajna planinska oprema.
  • Višinska razlika: 700 m.
  • Izhodišče: Vas Kanal, 103 m. Do sem se pripeljemo po dolini Soče iz Nove Gorice/Solkana. Avto lahko pustimo na parkirišču desno ob Staničevi cesti, ki void v Avče in naprej na planoto (200 metrov od odcepa z glavne ceste in Trga svobode).
  • Koče: Ob poti ni planinskih postojank.
  • Časi: Kanal–Kanalski Vrh 1 ura. Kanalski Vrh–Jelenk  ura in 15 minut. Jelenk–Kanal 1 ura in 45 minut. Skupaj 4 ure.
  • Sezona: Vsi kopni letni časi.
  • Zemljevida: Posočje. Rezija in vzhodna Benečija. Kartografija, d. o. o., 1 : 40.000; Atlas Slovenije, lista 115 in 116. Mladinska knjiga, 1 : 50.000.

Opis:
  • Pot začnete na Trgu svobode v Kanalu. Navzgor do Čargove ulice in po njej do odcepa Grajske ceste. Po Grajski cesti, levo na betonsko trim stezo in na koncu betonske podlage levo navzgor (desno za robom je zadnja hiša). Po s kamni tlakovani stari poti hodite ves čas zmerno v breg skozi gozd do asfaltne ceste malo pred Kanalskim Vrhom.
  • Po njej pridete do vasi, tam zavijete desno na kolovoz (smer jugozahod, tabla Jelenk), ki se v loku ves čas vzpenja po deloma poraščenem in razglednem slemenu nad dolino Soče. Nekje na pol poti kolovoz za krajši čas preide v stezico. Ob robu travnikov in po gozdu s strelskimi jarki hodite ves čas več ali manj vodoravno.
  • Stezica spet pride na kolovoz, kmalu z njega zavijete ostro levo navzgor. Po stezici greste skozi redek gozd, kmalu se z desne pridruži še pot iz Dragovice/Morskega. Po njej greste kratko na skalni pomol predvrha z vpisnim stolpom.
  • Do vrha je še nekaj minut v smeri zahod. Previdno! Škrapljast predvrh zahteva veliko previdnosti, saj je povsem planinski in deloma prepaden.
Sestop: Sestopite po poti vzpona. Kdor noče hoditi po isti poti, lahko sestopi tudi v Morsko, vendar je pot le deloma označena (lesene table, markacije) in ni tako lepa kot opisana.

Namig: Vzpon lahko skrajšate tako, da začnete na Kanalskem Vrhu. Na Jelenk vodi več deloma markiranih poti tudi iz vasi Bate, Dragovica (obe na planoti) in Morsko (ob Soči, južno od Kanala).

Poglejte še 27 idej za pohodniški izlet tukaj.